Her kan du søke på mine artikler og koblinger

Tuesday 8 July 2014

Til en mann..../ DT Scrappehjertet

Hei hei alle sammen.

I dag blogger jeg for Scrappehjertet 
og her er litt inspirasjon til UTFORDRINGEN i Juli.

Jeg har laget en bok boks og et kort som et gavesett.
 Det å lage kort og bokser til menn er ikke bestandig så lett.


Her har jeg brukt ark fra Fab Scrap og et matchende Bazzill ark.
Alle tekst stemplene er fra Kort og Godt.


Ballongene har jeg klippet ut fra et Prima ark.
Tekst stempelet er fra Kort og Godt.
Fish tale er i tre og de henger på et grovt hapetau.



Denne boken er et sammensurium av maler og bilder som finnes på nett.
Det hele begynte med at datteren min på 4 år gav meg en dorull og spurte om jeg kunne lage noe av den. Malen på denne ligger på slutten av dette innlegget.


Blomstene er fra Storyteller.


 Baksiden av boken.


 Inne i boken.

Mal på boken


Dette er hva du trenger av byggmatrialer.


Lim pappen som måler 9,5x19 cm rundt 1 en halv dorullkjerne.


Ta en papp bit som måler 9.5x12 cm og lim den fast i den første papp platen.


Lim sammen 2 av 9.5x12 cm platene.


Ta platen du nettopp limte sammen og tape fast til dorull kjernen med 2 mm mellomrom så platen kan bøyes godt tilbake.


Lim på hvit kartong 9.5x12 cm.


Lim på 9.5x19 cm kartongen på dorull kjernen og bakover.
Hvis ryggen i boken er for myk så legg inn den siste halve dorull kjernen.

Her har dere basen på boken/albumet.

Denne ideen er ikke min alene, men en mix av forskjellige ting jeg har sett.
Hvis dere bruker min mal så setter jeg pris på at dere linker tilbake til meg og bloggen min.

Mal til boksen.


Her er målene på boksen.



Litt klipping må til.


Boksen ferdig limt.

Håper malen er forståelig og at dere kan bruke den.

Ønsker dere en kreativ dag.

Gunn-Eirill

2 comments:

  1. Stilig bok boks og korte du har laget! Mange flotte detaljer, likte godt at du har laget bilde beskrivelse av boksen. Takk for inspirasjon :) Ha en flott sommer

    ReplyDelete